Wystąpienia publiczne i trening asertywności

Od soboty, 5 marca trwa cykl profesjonalnych warsztatów rozwojowych dla młodzieży. Szkolenia WYSTĄPIENIA PUBLICZNE DLA MŁODZIEŻYTRENING ASERTYWNOŚCI prowadzą wspaniałe trenerki biznesu Joanna Chmura i Alicja Kozyra. Swoje pierwsze kroki w jako pierwsza stawiała z sukcesem młodsza grupa liderów, z klas 8 i 1 szkół średnich. W kolejnych odsłonach starsza grupa licealistów trenowała swoje umiejętności prezentacyjne oraz uczyła się czym jest asertywność i jak jej używać. Mimo początkowej tremy uczestnicy dzielnie stawiali czoła coraz trudniejszym wyzwaniom, pracowali nad mową ciała, głosem, poruszaniem się na scenie i przed kamerą. Sprawnie budowali swoje swoje pierwsze elevator speeches, poznawali elementy proksemiki by w końcu, w grupie, nagrać swoje pierwsze całkowicie samodzielnie przygotowane  wystąpienie.  

Część szkoleń poświęcona treningowi asertywności koncentrowała się również na praktycznych umiejętnościach. Uczestnicy pracowali nad trudną sztuką udzielania oraz przyjmowania konstruktywnej krytyki w atmosferze szacunku i akceptacji oraz udzielania informacji zwrotnej. Nie były to łatwe ćwiczenia, dlatego zdecydowaliśmy się ograniczyć rozpraszające nas rzeczy do minimum- minimum przerw, zdjęć i luźnych rozmów.

A tak wyglądał pierwszy dzień szkolenia oczami uczestnika- Huberta: 

W  ostatnią sobotę uczestniczyliśmy w warsztatach z wystąpień publicznych dla młodzieży. Ich celem było przygotowanie nas do publicznych wypowiedzi i poradzenia sobie z tremą z nimi związaną. Oprócz przyswajania wiedzy na ich temat sami wstępowaliśmy zarówno przed innymi uczestnikami jak i przed kamerą. Szczególnie trudnym dla mnie zadaniem był występ właśnie przed kamerą z powodu braku czasu na przećwiczenie napisanego wcześniej przez nas tekstu. 

Na sobotnich zajęciach nauczyłem się wielu przydatnych rzeczy o wystąpieniach publicznych jak i o radzeniu sobie z tremą z nimi związaną. Zajęcia bardzo mi się podobały, sprawdziłem swoich sił w publicznych wypowiedziach i dostałem wskazówki co mogę poprawić.  

,,Poprzez pracę w grupie mogłem nawiązać bliższe relacje z rówieśnikami”

~ Hubert

Skip to content